Isnin, Januari 31, 2011

Sembang Dalam Lift

Rumah aku,kene pakai lift untuk turun naik.
Satu pagi aku tercepat keluar dari rumah untuk pergi ke opis.Kalo ikut waktu biasa,aku tak keluar rumah lagi pada waktu itu.

"Abang yang duduk umah nombor '02' tu ka?"tanya brader yang agak semat memakai tali leher kaler biru kat aku.
"Aah.duduk rumah nombor '02' tu"jawab aku dengan penuh yakin.
"Saya khairil,saya duduk umah nombor '01',so kerja mana?'"balas brader tali leher biru tu semula.
"Owhh...err kerja kat kementerian pelajaran,err encik kerja mana?"aku balas balik soalan brader tu.
"Saya dengan isteri kerja kat NRE"brader tali leher biru balas pertanyaan aku.
"Owhh.."aku jawab dengan ringkas dan padu.

Lepas itu,bunyi cengkerik dan bunyi burung hantu saling silih berganti.
Anak mata aku tepat je bidik pada skrin lift.Peluh kat dahi tak payah cerita lah.
hurmm..kenapalah lambat pulak rasernya lift nie nak sampai basement.

Sampai opis, terus aku tulih dalam planner kerja aku, azam tahun 2012 untuk daftar masuk kursus komunikasi berkesan.
Kalo bab bersembang dengan jiran,kompim lidah aku jadi kering.
Macam cilaka !.

13 ulasan:

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

CAMANE NAK PIKAT MERTUA KALAU CAKAP MACAM TAKNAK CAKAP.






yg benar,
lollyluvfareda

sebelas berkata...

@miss lolly a.k.a luvfareda

pikat mertua tu bab lain.lalalala

faizan berkata...

kalau dengan awek pun macam tu gak ker..?

tambahan: dengan mertua ko kena la pandai cakap.. atau belagak pandai cakap.. sebelum kawin la.. tapi dah kawin suka ati ko la.. :)

Aqila Safuan berkata...

ha ha ha

saya pun sama.

hei sepp lah kita !

kAziShA berkata...

ahaha..pemalu rupanya =P

Encik Psychopath berkata...

mungkin kurang semangat kejiranan. kene rajin libatkan diri dengan rukun tetangga.

satumacam berkata...

itu sindrom biase poi..tambah2 lg mcm ko yg slalu buat onar kat rumah sehingga dicurigai jiran tetangga...huhu

mye berkata...

agaknya jiran anda kurang peramah kot..
hehe

g0m0k9enDek berkata...

pe kata ko google je... KOMUNIKASI BERKESAN...

Ann berkata...

practice lg hehe

violetless berkata...

macam mana agaknya hang sembang ngan lolly ye?

::aien:: berkata...

haha. mmg orang yg xperamah jd cmtu lahh. sy pon sme :P

Zuwairi Aiman berkata...

Salam kunjungan, blog yg menarik.. senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com