Khamis, Disember 23, 2010

Futsal



Malam tadi aku bersukan semula.Main futsal,lepas dekat 3 minggu gantung kasut futsal adidas aku.Pasal sekarang musim hujan kat putrajaya.Jadi venue kena tukar dari putrajaya ke equin park.Kena jalan jauh sikit untuk bersukan.Duit pun kena bayar lebih sikit untuk dapat bumbung lindung dari hujan.

Bila main futsal kita kena kental.Hati mesti kering.Jangan kasi peluang.Kalo ada pemain lawan kat depan,kena bijak gelecek.Mesti bijak curi bola dari lawan,akal tu kenalah pantas.Masa rembat bola,kena tendang kuat sampai tertanggal glove keeper yang jaga gol.Kalo nak lagi art lagi,kasi keeper tercampak masuk sekali bersama bola dalam gol.Itu memang true main bola,bukan main bola cara budak-budak.Tapi kalo tak kena keeper kena pada pemain kat depan keeper pun sudah dah kira baik,paling tidak dengar pemain tu menjerit kesakitan.

Itu sudah satu kepuasan.
Ingat nasihat ini.


Kalo banding dengan sharul idlan talha,aku rasa setaraf.
Ini serious,bukan tipu-tipu.


[,]


Berihitam aku memang kurang ajar.Boleh kong pulak bateri waktu aku keluar main futsal.

Akibatnya aku tengah terima geram seseorang dari malam tadi.Call tak angkat,sms tak layan.Mintak maaf rasanya dah mintak dah.


Kalo ganas main futsal pun.Taman dalam hati kena ingat selalu siram jugak.
Ini nasihat diri sendiri.



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oh lolly luvfareda ^^ ops!





























si aweks cun lollipop yg geram geram dkt hang kn?

merahitujambu berkata...

wahaha..lau aku xde geram dh..aku cepuk..lalalala~..nasib laa wahai cik lolly...~lalalala~

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

KNAPE SEMUA PAKAT SEBUT NAME SAYE ?

Ummi Nisrina Adni berkata...

tak geram maka tak chenta lor.. Biesala tue sedangkan lidah lg tergigit...hehehehe papepon sabou...