Khamis, April 15, 2010

Musim Cukai Jalan

Aku kalo boleh aku macam tak nak lah bulan April nie ada dalam sistem kalendar penjajah yang kita semua duk guna pakai sekarang.Bulan April ini kalo nak ada pun,kalo boleh buat 4 tahun sekali pun ok jugak macam tahun melompat tu.Maknanya setiap 4 tahun baru ada bulan April, tahun-tahun lain cuma bulan Mac then terus ke May.

Aku bukan apa,pasal setiap kali bulan April aku kena banyak lakukan aktiviti cangkul dan gali dalam belanjawan hidup aku.Duit syiling yang duk terperap sejak bulan May tahun lepas yang aku tak pandang langsung,masa ini lah aku duk sibuk mengira dalam gua macam ala-ala ali baba bujang lapuk.Susah lah nak fikir kena garu sana,kena garu sini,kena cakar dinding sana,kena cakar didinding sini pasal nak dapatkan sumber hasil yang halal semata-mata untuk ko.Sampaikan duit syiling sepuluh sen yang jatuh tepi katil 3 bulan lepas pun aku usaha keluarkan tau.

Masa ini lah nampak meggi aje untuk jadi menu makan malam,dah macam zaman student lak dulu kala.Masa ini jugak kalo ade orang ajak pergi saba aku kena fikir 11 kali dulu sebelum buat keputusan.

Tapi bila pikir-pikir dan bayangkan babrican kat saba mungkin susah sikit nak tolak kot.hehehe


Aku musykil..
Apasal lah ko mati bulan April, 24hb lak tu.Takkan itu tanda aku kena naik bas no 800  bayar 50 sen untuk pergi kerja kot.

3 ulasan:

kitadanwang berkata...

cuba ko gi blog aku
aku bg less 3% utk insurans
amacam

~hAtT_beckHam~ berkata...

hahaha.. sah roadtax kete la nie.. :p

tujuhhariseminggu berkata...

aku nye bulan 1 weh.. awal2 tahun da sengkek... :p