Khamis, Mac 10, 2011

Pegawai Takbir Dan Diplomatik (PTD)

Aku cuba-cuba praktis tengok soalan yang pesen akan keluar kalo pergi exam PTD.Dalam banyak soalan yang ada,aku rasa masih boleh makan lagi kalo rajin buat ulangkaji dan banyak baca akhbar Utusan Malaysia .

Tapi ada satu pesen soalan bagi aku yang aku anggap agak kurang sedap nak jawab.
Boleh bikin tercalar sikit kekacakkan dan kepintaran aku dalam bidang IT.

Soalan pesen jawapan yang boleh jadi berbagai-bagai ni,kalo layan lebih boleh kasi terbakar jugak hati lelaki kacak ini.

1.  Sila pilih kenyataan-kenyataan yang boleh dipercayai dari  individu-individu 
berikut: 


Peguambela :             “Yang dituduh tidak bersalah kerana tidak berada 
                                       di tempat kejadian jenayah berlaku.” 
Jururawat :                  “Jika awak makan ubat ini tiga (3) kali sehari, awak
                                         akan sembuh dengan segera.” 
Profesor:                        “Keadaan inflasi  di Malaysia akan Ekonomi 
                                          berkurangan dalam masa dua (2) tahun lagi 
                                          memandangkan perkembangan ekonomi dunia sekarang.” 
Penggangur :                 “Saya sudah mohon kerja di lima buah tempat,
                                         tetapi semua memberi jawapan tidak ada kerja kosong.” 


A. Jururawat 
B. Penganggur 
C. Peguambela 
D. Peguambela dan Jururawat

[*]

Apa punya faking lah soalan ni.Soalan macam nak pilih untuk selection jadi Calon ADUN.



Bangang bangang bangang


ps:/ jawapan betul dia B

10 ulasan:

taufiq helios berkata...

muahaha..pening nk jawab kalau soklan camni...hehe

Ery Farieha berkata...

ok x reti nak jwb hahahaha

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

xpaham. sekiang.

Peri PiA berkata...

ape kah merepekan ini? :P

nadira shahid berkata...

serius soalan macam ni? mencabar minda dan hati betul.. mcm mane nk jadi PTD ni T_T

Liliyuli berkata...

susah betul soalan tu...hahaha

cik fiza berkata...

salam singgah
rasanya kalo soalan PTD tu lbh kpd dasar2 kerajaan, menteri2 kabinet, pendapat ttg politik negara, dan isu2 semasa.. selamat bjaya :)

joegrimjow berkata...

penganggur?

farra8979 berkata...

hmmm.. rase cam penganggur jugak.

Encik Psychopath berkata...

jawapan ada di mukasurat belakang.