Jumaat, Februari 19, 2010

pastikan masuk dan keluar yang betul


hari ini aku dapat pengajaran iaitu bila berada ditempat parking kereta.kita kena lah tahu pintu masuk dan keluar yang betul kerana sekiranya salah sama ada pintu masuk dan keluar maka muka sendiri akan menjadi merah padam macam orang indon sesat kat depan KLCC pasal kena mintak tolong orang lain untuk bukakan pintu gate.

hari ni kiranya aku saja nak cuba kuar ikut pintu gate lain kat parking basement bawah pejabat aku.Sasaran aku adalah pintu gate bawah kementerian kesihatan,pasal kementerian aku dengan kementerian kesihatan berkongsi parking basement.Kalo sebelum ni pintu parking kementerian kesihatan ni selalu terbukak je ,so aku agak hari ni benda yang sama akan berlaku lah.Tapi bila sampai kat depan pintu gate tadi apa yang aku harapkan tak berlaku.Pintu gate depa ari nie tertutup.May be depa dah repair ko pintu gate yang rosak hari tu.

Oke aku cool !! tak ada masalah,perkara kecik je ni.Pas aku lepas kot dengan gate ni pasal share satu parking kan.So dengan kompidem lupa dunia aku pun drive lah depan gate tu sambil dengan kompidem swap pas aku kat sensor gate.

bile aku swap sekali pintu gate tak naik.tak pe swap tak betul kot tadi,try kali ke dua,pintu still tak naik.cool lagi swap kali ketiga,hampehhh! pintu gate ni memang tak nak naik.Kompim pas aku tak lepas kat pintu gate ni.Usha cermin belakang tengok ade 2 kereta tengah que belakang kereta aku.dalam mode gelabah tertiba pakcik kat gate sebelah aku hulurkan pas dia kat aku.dengan muka merah padam sampai telinga aku terus ambik dan swap pas pakcik tu kat pintu gate aku.



adehhh!! malunya aku hari ni.
Damnn..nape lah benda ini terjadi kat aku.


8 ulasan:

FaTiN berkata...

xpe, boleh jadi peringatan nanti bila lain kali

=p

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

huakakakakkakakaa !


lol!

zhrhtoodem berkata...

gagagaga
tape2..
popular skali skala..

ahaks!

deqyalalink in-situ berkata...

huahauahauuaa...kelakar nak gelak habis2..pasni hati hati yeh :)

Syarafina Zaini berkata...

ahakzz~ ok lah tu..mgkin xde org lain try sblum ni..now u know lah kan, xle main bedal jek..ekeke~

stoberycoklat berkata...

heheh boleh pulak tersalah yer?..lenkali kn lbh elert..hehhe

Unknown berkata...

kuikuikui..
sekali sekala..
duakali tiga kala!! =))

miss nafira(myeryn) berkata...

heh..kesian tol