Jumaat, Januari 29, 2010

aku tahu lah ko BOS

tadi aku baru lepas bersembang dengan kawan baik aku.actualy kawan baik aku ni bos aku kat opis lama aku dahulu.yer bos jadi kawan baik,biasa lah orang kerajaan kan.huhuhu!tapi bukan bos ini yang aku maksudkan oke.yang aku maksudkan ialah bos kepada kami berdua nie.

kalo korang nie orang kerajaan kompim korang biasa dengan SKT kan.Kisah yang aku nak cerita ni adalah pasal skt hujung tahun kawan baik aku nie.Dulu kat opis lama aku nie,kawan aku nie adalah bos aku,maknanya aku nie anak buah dia ler.maka semua kerja dia kire ade backup orang cam aku nie.tapi awal tahun lepas aku dh berpindah ke kementerian lain.nape aku berpindah?tue lain kali ler aku cerita.

sepanjang aku blah dari pejabat lama aku nie.kawan aku nie memang tak dapat anak buah dah.kire dia lone ranger lah buat kerja.kawan aku nie kerja dia buat kertas kerja untuk perolehan peralatan ICT.so banyak ler kertas kerja nak kena buat dari buat memo sampai buat kertas kerja sampai buat tender.kesian kawan aku.dia dah ler pompuan pastu kekadang kena datang opis jugak sesorang bile cuti sabtu dan ahad pasal nak siapkan kerja punya pasal.Kesian laki dia kena tinggal dengan dia..tertiba?

so dari cara dia bekerja aku tengok memang dia kerja betul lah.pasal tiap kali aku melepak kat opis tue kompim dia ngadu kat aku dia buzi sampai tak menang tangan nak buat kerja yang dia ader.tapi kalo ajak pergi makan kat wong solo laju lak dia.sampai lupe dunia.wakakakakaka! takder ler.gurau je!

so bile akhir tahun para bos akan beri markah skt kat anak buah dia.time tue baru ler kiter tahu yang bos kiter nie suka kat kiter ke atau cuma berpura dengan kita sepanjang tahun tue.Nak dijadikan cerita markah kawan aku telah diberi markah yang paling rendah antara semua pegawai yang ade.padahal kawan aku nie dah kerja separuh mati sepanjang tahun semata-mata nak commit dengan kerja yang diberikan.markah yang dia dapat tue cume markah cukup-cukup makan.macam ler dia nie sepanjang tahun duk goyang kaki je kat kerusi dia.

apa ko ingat ko bos maka ko buleh buli orang bawah ko sesenang ke.nape lah ko nie minat sangat nak kenakan kawan aku nie.ape yang dia pernah buat kat ko.penat dia buat kerja dia selama nie tapi ko macam tak hargai dia langsung.kalo pegawai lain ko buleh kasi tinggi tapi nape dia ko tak buleh kasi sama jugak.padahal ade jugak pegawai tue yang tak berhak dapat markah tinggi pun.ko bio orang bawah ko kerja macam nak mampus pasal nak siapkan kerja yang ade.pastu ko komplen yang kerja tue ko yang buat dengan ko yang handle..WTF!!!!!! ko kerja tue pun ko tak pernah ambik tahu tapi biler pengarah nak ko berlagak lah ko yang buat.sungggggguh WTF!!!

aku berharap ko tak akan jadi bos aku lagi selepas nie.

MAAF aku tengah bersedey dengan ape yang menimpa kawan aku tue.dia tgh sarat mengandung,dah 2 malam dia tak tido pasal menangis biler memikirkan ape yang berlaku pada dia.

S***M*......kuatkan hati ko.aku sokong ko!!!!!


22 ulasan:

joegrimjow berkata...

ni bos kaparat ni!!

sebelas berkata...

joegrimjow

memang keparat pun.bos yang tak pandai amek hati anak buah!aku mmg tengah bengang dengan dia

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

aku pun tengah bengang gak.


HAINAPASUKABULIORANGHEITAKSUKABETULLAH!

sebelas berkata...

loly

tengah bengang kat sapa?

perempuan ITU berkata...

Alahai,mudah-mudahan kwn kamo tu sihat ye.Ish kejam toii bos maku ni

sebelas berkata...

perempuan itu

kawan saya masih bersedey..huk huk

aBoi berkata...

kawan keja aku penah kene macam ni...nak ngamuk pun ada..
geng2 dia dia bagi tinggi...huhu

perempuan ITU berkata...

Bagi dia hadiah barang2 baby.wakaka.

*tadi ade typing error kamu

sebelas berkata...

aboi.

tua yang aku bengang tue,,orang tak der kerja kasi markah tinggi.tapi kawan aku nie sikit punya kuat kerja hampeh tak kasi langsung markah tinggi

sebelas berkata...

perempuan itu

hariuslah kasi barang baby kat dia nanti..ahaks

typing eror kat mane erk?

maisyara Pot! Pot! berkata...

nasib baik mak mai bos bkn mcm tu.. ngee^^

my mom yg kne buli dgn ank2 buah yea.. ngee^^

Nazz berkata...

dimana2 pun jumpa bos yg camni.. kalau tak jumpa kene jadi bos sendiri..
Tp jgn pulak bila dh jd bos, buat perangai yg sama..

Nazatul shima berkata...

bos macam ni kite boikot reramai!

farhana ghafar berkata...

siannya dia..ni kira mcm diskriminasi dah ni. Adeyh. tak adil betul hmm~tumpang llau jap. hit me back kayh :)

touyakaruma berkata...

Memang sakit hati klu orang atasan tak bersikap adil .

-HanaMichi- berkata...

err.kat gomen sector, anak buah leh evaluate boss x?

CikPiN berkata...

oh, penjahat punye bos. mari sumpah beliau.


**makan kat wang solo memang terbaik, jadi tak harus ditolak. :D

TiTin berkata...

eiii..mmg tak adil lgsg la bos tuu...
keja gomen camtu ke ek...
tak patut..tak patut...

FaTiN berkata...

x baik bos tu buat macam tu kan? kesian kawan tu

ana berkata...

hurm..hurm.. saya tahu siapa yang anda maksudkan..hehehe..

Tanpa Nama berkata...

Kesian kawan ko..
tapi dier taula betapa tak bestnya kalau dapat markah rendah..
hopeful bila dia dah jadi bos dier tak buat kat anak buah dier camtuh..
what goes around.. comes around..

♥ Xett Hereen ♥ berkata...

kalu bab depan pengarah tuh same mcm bos nombo 2 kami.

kite penat wat kije bagai, dia ckp dia yg wat.
tapape je.

sean kawan tuh~