Ahad, Mac 21, 2010

kejam


Aku bersama seorang kawan dalam kereta ke pusat karaoke kat ampang lepas makan kat One Utama.Tangan duk cari stesen radio sinar FM,retro sikit.Kena dengan topik perbualan kami

"ko punya cerita dengan awek tu macam mana?"

"tengah krisis jugak sekarang,ntah lah aku nak cerita pun dah tak reti dah."

"herm..ntahlah perempuan ini kan aku tak paham lah,kenapa hati mereka ini kejam sangat.Lepas dah putus dengan lelaki dia boleh ajak lelaki tu jadi kawan baik pulak.kenapa dia boleh buat tak tahu je apa yang berlaku sebelum ini.Dia tak tahu ke lelaki ni susah nak terima dia jadi kawan kalo dah putus.Ingat senang ke nak lupakan perasaan masa bercinta dulu?"

"herm betul jugak"

aku terus pandu laju-laju kereta buatan shah alam aku ni, kalo ade roadblok kat depan pun aku raser aku rela langgar roadblok tu.

 ************************************************

Hakikatnya aku pun sukar jugak nak jawab penyataan ini pasal benda ini pernah jugak terjadi pada aku.Karang kalo aku nasihat kang buleh jadi pertumpahan darah pulak.

Itu aku tak mahu

6 ulasan:

Alynn Notnot berkata...

tapi kdg2 laki pun buat mcm tu jgk. senanye pihak yg mintak putus tu yg slalu mintak nak jadi "kawan baik". cheh.

h a n i e berkata...

ntahnye..lelaki pun lebih kurang jek..

:P

fidde berkata...

belajar dari pengalaman la beb. what u see usually doesn't really portray the real thing. jadi, teruskan belajar.

violetless berkata...

my ex pon mintak jadik kawan jugak but i cant...

sory la..once u ex..u always ex..talde nak kawan2 da..ahaha..gila kejam..

10tonmind berkata...

benda ni pun aku alami jgak...
laki or perempuan same je,

lagi pun hati & perasaan bukan kite yg pegang tapi DIA yg pegang

kekadang jadi kejam bagus tok diri...

Ummi Fitrah berkata...

perempuan or lelaki sama saja, kalu dia dah terluka memang susah kit la nk berkawan balik.. tapi kalu putus cara elok, insyaalallah silaturahim boleh diteruskan