Rabu, Disember 30, 2009

tawen


ahad lepas aku ke ipoh kerana menghadiri kenduri kawin seorang kawan aku masa diploma dulu.Dan bila masa sudah sampai( biler masa oke.. )..yer itu ler jadinya!Sebenarnya aku nak cerita kisah kenduri kawen kawan aku yang aku attend last week kat ipoh perak.Nape lak kisah dia kawin aku nie yang sebuk je nak citer kat sini.Ntah ler mungkin pasal dia ni punya kes sangat ajaib kot( ajaib kah? ).Kadang-kadang kan manusia ni kite susah nak ramal apa dia punya qadar dan qada dia,bile ALLAH dah kata :

[Al Baqarah:117]
Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah!" Lalu jadilah ia."



Mamat nie seorang kalo korang kenal ko kan tahu dia jenis seorang lelaki macam mana.seorang lelaki yang amat menggemari irama metal,dalam hidup dia cuma muzik dan muzik sahaja.Kenal dah lama memang tak pernah dengar or nampak or raser dia pernah mengorat awek.ke aku ni memang bukan kawan dia kot pasal aku leh tak pernah perasan nie..hermmm.tapi mmg seriuos lah kalo aku citer yang masa dia ym aku kate nak kasi kad,aku leh jawab..
kad ape? kad raya ke?
(kebetulan baru lepas raya),
see punya lah aku tak sangka kad yang dia nak kasi tue kad kawin dia.ape punya kawan daa aku nie sampai benda macam tue pun aku tak leh perasan.tapi satu je yang aku tak leh lupe kata dia kat aku bile aku sound dia balik,
ko jgn memain beb,serious ler wei!
Dia selambe je sound aku,
apa ko ingat metal tak leh kawin ke?
perrhhh kene sebijik,terasa cm nampak burung lak duk berpusing atas kepala aku..hahahha.


Dengan dia berkahwin maka kureng lagi lah geng kami yang masih single ni.adoii lepas nie aku nak target sape lak nie supaya jadi benchmark aku nie.OK,mohd fatkhi ader lagi,mungkin dia ader ler benchmark aku seterusnya.hahahahaha.To fath kalo ko baca belog aku nie aku harap ko stay dgn situasi ko,pasal biler ko dh start cari awek..aku akan jadi sangat gelabah,pasal aku pun kena cari awek gak ler gamaknya!adoiiiiii



macam biasalah biler kenduri kawin ni,semua kawan pakat turun ler,ader yang duk brisbane turun,duk padang besar turun,duk yala turun,duk sandakan pun turun ( semua nie tipu je ).


rakyat yang hadir


lagi rakyat yang hadir (bro,ko memang dh kurus sangat.hope penyakit ko cepat sembuh bro,aku doakan kesihatan ko..AMIN)





To EN NAZRIN..SELAMAT PENGANTIN BARU,semoga ko menjadi seorang suami yang soleh dan cepat mendapat zuriat.majlis ko best..



2 ulasan:

miss lolly berkata...

hooolooohh shian mohd fakhti. WAKAKAKAKA.


duk yala ? brisbane? *betul ke aku eja ni? cam pernah je dengar semua tu. tapi kat mane eh ? ngee.


oke sekian !

NomborSebelas berkata...

loly~eh cian mohd fatkhi je ke? saye nie..tak kesian ke? lalalala